مقالات

  • چسب های امولسیونی
    چسب های امولسیونی

    چسب به عنوان ماده ای قابل تعریف است که قابلیت کنار هم نگه داشتن حداقل دو سطح را به صورت قوی و دائمی داشته باشد. پیوند چسبنده در مقایسه با سایر انواع پیوند، مزایا و معایبی دارد. از مزایای این آن می توان به اتصال هر ترکیب مشابه یا غیر مشابهی مستقل از شکل و ضخامت آن اشاره کرد. همچنین یک پیوند چسب دار قابلیت تحمل استرس و مقاومت خستگی عالی همراه با حداقل خوردگی را داراست.

    1 دی ماه 1396
  • تشکیل فیلم لاتکس
    تشکیل فیلم لاتکس

    تشکیل یک فیلم پیوسته (شفاف و عاری از ترک) به حداقل دمای تشکیل فیلم (MFFT) پلیمر وابسته است که به طور بصری توسط صفحه ای دارای گرادیان دمایی قضاوت می شود و به مدول الاستیک (مقاومت به تغییر شکل ذره) و در درجه بعدی به ویسکوزیته پلیمر بستگی دارد. اگر فیلم در دمای بالاتر از MFFT کشیده شود، تغییر شکل و به هم پیوستگی ذرات لاتکس می تواند رخ دهد.

    1 دی ماه 1396
  • پولیش‌های کف، فناوری جدید در صنعت ساختمان
    پولیش‌های کف، فناوری جدید در صنعت ساختمان

    از آن‌جایی که فرآیند تولید پولیش‌های کف با کیفیت و درخشندگی بالا که توانایی تحمل ترافیک‌های رفت و آمدی سنگین را داشته باشند، پدیده‌ جالب توجهی می‌باشد؛ در ادامه در این مقاله سعی می‌شود تا به مطالبی در رابطه با پلیمرهایی جهت استفاده در این کاربرد، فرمولاسیون پولیش‌های تهیه شده با این پلیمرها، نحوه تشکیل فیلم و مشکلات آن‌ها پرداخته شود.

    1 مهر ماه 1396
  • مروری بر فرمولاسیون و اجزای جوهرهای پایه آب
    مروری بر فرمولاسیون و اجزای جوهرهای پایه آب

    جوهرهای آب پایه جهت چاپ فلکسوگرافی و گراور از رزین، پیگمنت، حلال، واکس، سرفکتانت، عوامل شبکه ای‌کننده و افزودنی‌ها تشکیل شده‌اند. رزین علاوه بر محملی برای پیگمنت به عنوان یک جز، اصلی جهت دستیابی به خواص عملکردی چاپ می‌باشد. رزین ماده‌ای جهت پخش نمودن پیگمنت و جلوگیری از تجمع دوباره آن‌ است. هم‌چنین این ماده سبب چسبندگی به زیرآیند نیز می‌شود.

    1 فروردین ماه 1396
  • رزین‌های اکریلیک ترموست
    رزین‌های اکریلیک ترموست

    آکریلیک های ترموست جایگزین رویه های کوره ای آلکید/آمین در صنایع اتومبیل سازی، حفاظت از فلز و بسیاری از دیگر صنایع میشوند. ضمن حفظ خواص نوری و شیمیایی رزین های آکریلیک ترموپلاست، رزین های ترموست دارای مزیت بهبود خواص شیمیایی و سختی هستند. با انتخاب هوشمندانه مونومرها، میزان آن ها و تعیین میزان دانسیته شبکه ای شدن، طیف گسترده ای از خواص قابل دستیابی است.

    1 دی ماه 1395
  • کاربردهای رزین‌های اکریلیک پایه آب
    کاربردهای رزین‌های اکریلیک پایه آب

    صنعت پلیمریزاسیونی اکریلیک مانند صنعت مواد شیمیایی توسط عوامل جهانی زیست محیطی، اجتماعی و غیره مانند فشار رقابتی به منظور تولید محصولات با ارزش و با کیفیت با کم‌ترین هزینه ممکن پیش‌می‌رود. تنوع شیمی اکریلیک لاتکس با توجه به نوع و ساختار بلوک‌های ویژه سازنده، فرآیند پلیمریزاسیون و عملیات تکمیلی و مورفولوژی ذرات، این نیازها را برآورده می‌نماید.

    1 شهریور ماه 1395
  • افزودنی‌های ترکننده و پراکنش‌گر در سامانه‌های پایه آب
    افزودنی‌های ترکننده و پراکنش‌گر در سامانه‌های پایه آب

    مواد و پوشش‌های پایه آب خواص متفاوتی نسبت به سامانه‌های حلال پایه مرسوم دارند. از جمله این تفاوت‌ها می‌توان به دمای بالای مورد نیاز جهت تبخیر آب که منجر به کند‌شدن فرآیند خشک‌شدن در این سامانه‌ها نسبت به سامانه‌های حاوی حلال می‌شود و بالا بودن کشش سطحی آب به واسطه قطبیت بالای این مولکول‌ها اشاره نمود.

    1 اردیبهشت ماه 1395
  • مواد سطح فعال مورد استفاده در بسپارش امولسیونی
    مواد سطح فعال مورد استفاده در بسپارش امولسیونی

    عوامل متعددی در فرآیند بسپارش امولسیونی و ویژگی های محصول نهایی تولید شده به این روش حائز اهمیت هستند. انتخاب مواد اولیه سازگار با محیط زیست و زیست تخریب پذیر از جمله عواملی است که با افزایش روزافزون سختگیری های زیست محیطی در سطح گسترده مورد توجه تولیدکنندگان بسپارهای امولسیونی و مراکز نظارتی قرار گرفته است.

    1 دی ماه 1394